04 januari, 2010


Många verkar tycka att jägare är dumma för att de skjuter och dödar djur. Är man vegetarian förväntas man absolut tycka så. Fast egentligen borde det vara precis tvärtom.
Jag kallar mig själv för vegetarian och tycker jakt är bra. Jag har till och med tagit jägarexamen, både för små och högvilt. Jag får inneha vapen och jag åker ut och skjuter på rörliga pappmål på banor då och då för att hålla kunskapen vid liv. Det är tamdjurhållningen som är hemsk tycker jag.
Vegetarianer och jägare förena er mot tamdjurhållningen!

Visst är det obehagligt med bilden på det döda rådjuret, men jag är hellre medveten om vad jag äter än köper från djurköttsfabriker.

HÖR PROGRAMMET HÄR!

2 kommentarer:

  1. Du har en poäng att det är synnerligen hycklande att säga att jägare är dumma, samtidigt som man med gott mod äter julskinkan. En älg har ett mycket friare liv än en instängd gris eller höna.

    SvaraRadera
  2. Ja, precis så tycker jag också. Kolla gärna in de vegetariska recepten jag skriver då och då.

    SvaraRadera